Screenshot

DooM Open 2010

Účastníci prosincové DooM Open 2010, chybí Bubuss se synem...

Rozhovor s Kelvinem

[ Mr.xxx ] [ 08.08.2000 ]
p>Jelikož se na idoomu (DooM Page) už dlouho neobjevil nějaký rozhovor, jednak tak trochu zapomínám na českou scénu a jednak mě zajímalo několik věcí na DoomSphere a jejím tvůrci Kelvinovi. Proto tento rozhovor s ním mimo jiné členem prvního českého doom klanu The Doomers. Nebudu to zdržovat následuje několik otázek, které jsem ze sebe stihl vypotit a Kelvin na ně postupně odpovídal

Mr.XXX: Jaké bylo tvoje první setkání s Doomem?

Kelvin: Poprvé sem se setkal s doomem na mojí 386 40 MHz a bylo tak trochu trhavé. Tehdy jsem radši ještě zůstal u wolfa3d.

Mr.XXX: To věřím. Co tě vedlo k založení DoomSphere? Jaký byl tvuj cíl (sen)?

Kelvin: Jednou, v srpnu minulého roku, gdy sem se dostal prvně na Internet sem si řek, že bych si mohl udělat ňakou stránku...

Mr.XXX: Proč zrovna o Doomu?

Kelvin: Tenkrát jsem dooma dost žral, asi jako dneska a nic jiného mně nenapadlo.

Mr.XXX: Gdyž jsem si tak pročital novinky na DS (DoomSphere), velká část je věnována levelům a jejich tvorbě, máš ty sám rozjetý nějaký level nebo se do něčeho takového chystáš???

Kelvin: Jo, udělal jsem pár levelů, např. fastkill, fastkill2 a těd dělám rozsáhlý level bazilika. V něm bych chtěl použít klenutých stropů, pozvolného stoupání chodeb atd.

Mr.XXX: jaxi na ty klenuté stropy přišel??? Myslíš, že jsi byl první nebo pátral's po tom?

Kelvin: Prozkoumal jsem dost levelů na mojem doom cd. Našel jsem různé efekty s potápjením ve vodě, ale myslím že na toto sem skutečně přišel já. Prostě sem pořád řadil úzke sektory vedle sebe a jednou sem zapomněl doplnit textury a bylo to. (Mr.XXX: zbytek postupu a pokecu k této abnormaltě si můžete přečíst na DoomSphere)

Mr.XXX: z5 k bazilice bude to single??? DM ??? jednolevelový ???

Kelvin: Bazilika bude čistě singl level, dost rozsáhlý a snad i pjekně těžký.

Mr.XXX: Už se těším. Jaxi se dostal k českému klanu The Doomers?

Kelvin: To bylo loni na podzim. Hledal jsem ňáký český doom klan a našel sem doomers a doomaniax. Doomaniax ale psali anglicky což se mi nelibilo (Mr.XXX: ja ti x-jacku říkal ať to počeštíš "000000). Udělal jsem vstupní DM do doomaniax i do doomers. a obojí jsem poslal. Dmx neodpovjeděli a doomers jsem to poslal ještě dvakrát než jsem dostal odpovjed. Tehdy prý překonávali krizi.

Mr.XXX: Další otázka je "Proč si myslíš, že se o Doom, i gdyž je už asi 7 roků starý, zajímá stále tolik lidí?

Kelvin: Doom je skvělá hra. V žádné hře jsem nenašel takovou atmosféru. Myslím, že spousta lidí to cití tak jako já. Vyvojáři můžou dělat různé vylomeniny, ale na čistý dm či sg v doomovi (hlavně v doomovi2) to prostě nemá. Dalším důvodem je hardwarová nenáročnost.

Mr.XXX: Myslíš, že česká (ale i světová) komunita okolo Doomu řídne? Myslíš že je to způsobeno jen novějšími hrami?

Kelvin: Nevím. Možná, že světová komunita řídne, to by bylo přirozené, přece jen o jakoukoli vjec časem přejde zájem, ale ze své zkušenosti si myslim, že tady (česko) to není tak strašné. Internet se sem dostává až teď a vím o spoustě lidí co dooma teprve objevuje.

Mr.XXX: Jo jo souhlas novych lidi na netu pribyva (ale i odbývá :(. Co si myslíš, že chybí na české Doom scéně?

Kelvin: Stale chybí lidi. Dneska jsem si (o vyučování) dělal seznam aktivních doomerů na internetu. Došel sem asi k 25 lidem což je stále málo. Potom mi tu chybí náké uskupení lidí zabývající se tvorbou levelu a editací obecně.

Mr.XXX: Co ti brání??? Podle mě by se několik lidí do toho dalo ale to jen tak.

Kelvin: Nemám moc času. Nejen, že se mi krátí život, ale musím ještě dělat školu, stránky, sem tam nakej level. Atd. Bohužel mi asi nejvíc k jakémukoli vjetšímu rozvoji stránky i aktivity bráni připojení na internet respektive telecom.

Mr.XXX: To je problem asi nejen tvůj a to je škoda mohla by být docela pěkná doom kolonie, škoda. Ale toto je interview tak teď další otákza: "Gdyž nehraješ deathmatch v Map01, po jaké mapě sáhneš, jaká je tvůj favorit? A co v singlu?

Kelvin: Samozřejmně nejradši hraju entryway. Někdy hrajeme psycho , peace-d2 , caustic (sqvelé s botem). V singlu je asi nejlepší Map 10, 07, 08, 32, 31, 29, 28, 23, 22 v doomovi2, e1m3, e3m8, e3m9 v doomovi a woody.wad (všechny uvedené levely na moji strance).

Mr.XXX: A vůbec jaká je tvoje oblibená zbraň, příšerka a hudba z Doomu?

Kelvin: BFG, impík a asi doom´s gate (e1m1).

Mr.XXX: a asi poslední otázka: Jaxe díváš na různé rozšíření Doomu (Legacy, GL Doom, CTF, Doom Wars, Doom 2D, ...), který ty nejraději používáš?

Kelvin: Nejradši používám zdoom, legacy doom, doombota, cajunbota, spiceZdoom. Jsou to skvelé dodělavky k Doomu.

Mr.XXX: A který je podle tebe nejnápadnějši (s dobrým nápadem)?

Kelvin: Nejvíc se mi libí spiceZdoom. Hrát například s cacodemonem, prolítat si volně celé kolo a plivat firebally, tomu říkám nestandartní zažitek.

 

Za čas, trpělivost a poskytnutý rozhovor děkuji Kelvinovi.